Zwroty, wymiany i reklamacje
Zwroty i odstąpienie od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny (art. 27 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.).
Nie wymagamy od Klientów wypełniania dodatkowych oświadczeń – wystarczy zgłoszenie zwrotu przez panel klienta lub kontakt z nami.
Zwrot możliwy jest tylko w przypadku produktów nieużywanych, w stanie niezmienionym.
Zwroty produktów małogabarytowych można dokonać samodzielnie poprzez darmową etykietę InPost (dostępna przy większości produktów w panelu Klienta). W innych przypadkach Klient dokonuje wysyłki we własnym zakresie i na własny koszt. Paczkę należy solidnie zabezpieczyć – Klient ponosi odpowiedzialność za jej dostarczenie (Zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta koszt odesłania produktu do sklepu ponosi Klient.).
Zwrot pieniędzy następuje maksymalnie w ciągu 14 dni, jednak w praktyce większość płatności zwracamy szybciej – po przyjęciu towaru do magazynu, zweryfikowaniu i udokumentowaniu jego stanu. W przypadku płatności online środki najczęściej wracają w formie przelewu błyskawicznego cash-back.
Wymiana towaru
Prowadzimy procedurę Exchange Service realizowaną we współpracy z kurierem GLS w systemie door-to-door.
W celu zgłoszenia wymiany prosimy o kontakt na adresy: sklep@3kiwi.pl lub kontakt@3kiwi.pl.
Reklamacje
Reklamacje rozpatrujemy w terminie 14 dni kalendarzowych (art. 7a ust. 1 ustawy o prawach konsumenta). Po tym czasie przyjmuje się, że reklamacja została uznana.
W przypadku reklamacji produktów większości marek dostępne są serwisy door-to-door – szczegóły udziela nasz dział obsługi klienta.
Zwrot produktów medycznych i higienicznych
Zgodnie z art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę.
Oznacza to, że produkty medyczne i higieniczne po zdjęciu zabezpieczenia nie podlegają zwrotowi. Takie zwroty będą automatycznie odsyłane do Klienta za pobraniem, na jego koszt.
W przypadku reklamacji produktów medycznych wymagane jest przesłanie zdjęć:
- etykiety z numerem seryjnym,
- całego produktu,
- w przypadku aspiratorów – zdjęcia urządzenia z odkręconym wieczkiem i widoczną wkładką air-mesh.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres: kontakt@3kiwi.pl lub kontaktować się z opiekunem marki Nosiboo pod numerem 602 424 524.
Produkty personalizowane
Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku towarów wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Dotyczy to w szczególności produktów personalizowanych – np. grawerowanych, wykonywanych ręcznie specjalnie na zamówienie. W przypadku takich produktów wymagana jest wcześniejsza przedpłata, a Klientowi nie przysługuje prawo zwrotu.
Zwrot produktów drewnianych
Produkty drewniane nie mogą nosić śladów skręcania czy użytkowania.
Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie uprawnia do korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Oznacza to, że złożenie i użytkowanie np. krzesełka w celu „sprawdzenia” jego funkcji przekracza zakres dozwolonego sprawdzenia i skutkuje odpowiedzialnością konsumenta za zmniejszenie wartości towaru.
Serwis door-to-door producentów
Zdecydowana większość marek w naszej ofercie posiada własne procedury reklamacyjne typu door-to-door, realizowane bezpośrednio przez producentów na podstawie dowodu zakupu.
Kontakt
W przypadku jakichkolwiek pytań służymy pomocą:
- E-mail: sklep@3kiwi.pl, kontakt@3kiwi.pl
- Telefon: 602 424 524 lub 602 425 525 (pon.–pt. 10:00–18:00, sob. 10:00–14:00)